Ruim een maand onderweg!! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Puck Meijer - WaarBenJij.nu Ruim een maand onderweg!! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Puck Meijer - WaarBenJij.nu

Ruim een maand onderweg!!

Door: Puck Meijer

Blijf op de hoogte en volg Puck

18 Oktober 2016 | Costa Rica, Turrialba

Holaaaa amigos y amigas!!

Zo dat is zo'n beetje alles wat ik in het Spaans kan brabbelen. Grapje natuurlijk, het gaat eigenlijk steeds beter maar jemig wat blijft het lastig om überhaupt hele zinnen te formuleren!! Gelukkig kom je een heel eind met een paar woorden en handen&voeten. Ik blijf mij tijdens deze maanden verbazen om van alles. We hebben tot nu toe een aantal weken meegekeken/gedraaid bij de fysiotherapeute bij een dagbesteding voor mensen met een beperking. Hartstikke leuk maar wat gebeurt er nou eigenlijk? In eenzelfde uur worden er gemakkelijk vier cliënten ingepland. Eentje zit op een fiets (maar voert eigenlijk niks uit), de ander ligt met een ice pack op een bank, eentje gooit ballen in een bak vanaf een verhoging en de ander heeft niks te doen. Dit lijkt een grappig beeld dat ik schetst maar het is daadwerkelijk zo.. Helaas. Dag in dag uit werkt de fysio - naar ons zeggen - op eenzelfde wijze met alle cliënten. Wij zeggen: actieeeee!! Julie en ik vinden het tijd worden voor meer sportgerelateerde activiteiten tijdens deze uren en gaan daar ons nu vol op focussen. Op een school in het dorpje Aquiares hebben we een presentatie gegeven over Nederland en de verschillen met Costa Rica. Aanleiding van de presentatie was de dag van de culturen. Natuurlijk werden er ook wat Nederlandse woordjes aangeleerd, dit was hilarisch.

Naast het stage lopen heb ik de hoofdstad San José bezocht met mijn ouders hier. Het is totaal geen mooie stad maar toch leuk om gezien te hebben! Beetje cultuur proeven kan geen kwaad... We zijn naar het nationaal museum en het nationaal theater geweest. Dit was bovenverwachting leuk en interessant! Daarna heerlijk bij de KFC asociaal veel kip gegeten :)

Afgelopen weekend ben ik samen met Julie naar het mooie strand van Sante Teresa geweest. Even weg en heerlijk Engels kunnen praten en gedaan waar we zin in hadden. Zaterdag een dikke stranddag gehad, in de avond wezen stappen en zondag op een quad doorgebracht, super gaaf! Bij de waterval in Montezuma geweest en voor de rest rond gecrosst samen met ons tour mannetje. Op zondagavond kwam mijn zus uit Costa Rica ons opzoeken, helaas regende het de hele avond en nacht dus hebben chill gegeten in een restaurantje. Maandagochtend was het feest afgelopen voor ons en moesten we terugreizen richting ons woonplaatsje Turrialba. De bus vertrok vanuit Santa Teresa rond de heerlijke tijd van 6:00 uur in de ochtend... Dat is niet het ergste, jemig wat ben ik misselijk geweest tijdens deze reis. We hadden heel fijn de beste stoelen in de bus gereserveerd met extra beenruimte zodat we niet nogmaals in de verdrukking kwamen zoals op de heenreis (er zit ongeveer 25 cm tussen de stoelen waar je je benen kwijt moet, dit paste natuurlijk niet dus besloot ze maar in mijn nek te leggen).. Sardientjes in een blikje. Het regende die ochtend mega hard en waren blij toen we eindelijk konden neerploffen op onze luxe stoeltjes. Dat kan natuurlijk niet zonder slag of stoot in Costa Rica: aan het raamkant (waar ik natuurlijk weer met alle geluk mocht plaatsnemen) regende het letterlijk naar binnen. Dit resulteerde in een chagrijnige mevrouw Meijer, een natte broek en lekker dicht op Julie zitten. TOP!! Nou hobbel de hobbel twee uur lang door kuilen en gaten in de weg van een klein metertje diep leek het wel. Halverwege was er ook nog een elektriciteitsmast omgewaaid waardoor we over de draden heen reden. Na deze twee uur stonden ons nog 8 lange uren te wachten.... MAAR: het was super leuk! Ha ik zal het nog bijna vergeten.. Tijdens onze stapavond in Santa Teresa hebben we salsa leren dansen. Wat is dat super leuk!! Maar voor Nederlanders is het toch niet zo voor weggelegd (deed wel erg m'n best overigens). Naast de biertjes die we dronken kregen we ook vaak tequila maar dan echt vieze! En soms zonder zout en citroen haha. Moet zeggen dat de salsa dans mij wel beter afging na een paar van die ranzige shots :)

Hasta la proxima vez!! (Tot de volgende keer!)

P.S. ik heb het nog niet aan gedurfd om voor de tweede keer op de weegschaal te gaan staan, wordt vervolgd....

• 19 Oktober 2016 - 08:49

Ciska Meijer:

Hoi Puck,weer een super leuk verslag,ga zo door,ik geniet ervan

• 19 Oktober 2016 - 09:11

Anneriek:

Heeee topper!!
    Wat leuk om te lezen.
    Heerlijk ook te horen wat er allemaal verschrikkelijk is haha!
    Er is nog veel te doen voor jullie op stage daar.
    Huup huup huup barbatruc!

Doei poekkie xxx

• 19 Oktober 2016 - 20:03

Joanne:

Hahahah heel herkenbaar die bussen... Is je niet ook nog drukgs aangeboden onderweg ;)?

• 19 Oktober 2016 - 23:45

Puck Meijer:

Dankje toppers!
    Haha ja dat moet jij wel herkennen! Ons is alleen nog geen drugs aangeboden :)
    De bus is al wel bekogeld met stenen door mannen haha!!