De kop is eraf! (ondertussen is er wel 2 kilo bij) - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Puck Meijer - WaarBenJij.nu De kop is eraf! (ondertussen is er wel 2 kilo bij) - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Puck Meijer - WaarBenJij.nu

De kop is eraf! (ondertussen is er wel 2 kilo bij)

Door: Puck Meijer

Blijf op de hoogte en volg Puck

30 September 2016 | Costa Rica, Turrialba

Hola chicos y chicas!!

Eigenlijk wilde ik dit al veel eerder doen maar wie mij een beetje kent weet dat ik een ster ben in dingen uitstellen. Ik moet zeggen dat ik hier om 21.00 uur al kapot ben en geen energie meer heb om een reisverslag te typen. Enfin laten we beginnen bij het begin..

Bijna 3 weken geleden alweer dat Julie en ik vertrokken vanaf Schiphol naar onze bestemming in Costa Rica. Ingecheckt, hop koffertjes weg zodat we nog tijd hadden voor een bakkie en afscheid konden nemen. Het vliegtuig halen deze we natuurlijk weer in stijl: rennen voor ons leven en als laatste het vliegtuig in oeeeps... MAAR we hebben hem gehaald. Daar aangekomen brachten we de eerste dag en nacht door bij Oscar (contactpersoon hier). Met hem de natuur bekeken in een national park en wat is dát hier mooi zeg!! Ook een weekend aan het strand geweest, dit was echt een plaatje. Ik dacht dat ik plotseling in expeditie robinson was beland maar dan wel in de versie met lekker eten en fijne biertjes. Genieten!!

In deze weken al vaak genoeg raar aangekeken om het feit dat wij blank én 1.80 meter zijn en ik ook nog eens blond haar heb. Mannen toeteren, roepen ons na en het mooiste is dat mensen met ons op de foto willen haha echt hilarisch!! Verder draait hier alles om eten maar dan ook echt alles. Inmiddels ben ik 2 kilo aangekomen door al dat lekkers wat ze me voorschotelen (ben heel slecht in eten afslaan). In Nederland koken we altijd fijn afgepast zodat er zo min mogelijk weggegooid wordt en hier kookt men standaard meer zodat mensen kunnen mee eten. Wat niet opkomt eten ze de dag erna als lunch. Goddegod en dan hebben we ook nog al het fruit hier in Costa Rica. Denk je dat een chiquita banaantje in Nederland lekker zoet is? Klopt in Nederland dacht ik dat maar hier is al het fruit mega zoet, rijp en vers. Elke dag krijg ik wel een ander soort fruit om zo op te eten of mijn moeder hier maakt er een 'fresco' van. Het lijkt een gezonde smoothie maar er gaan gerust een paar scheppen suiker in ;).

Voor stage zijn we met een eerste project begonnen: het aanleggen van een fatsoenlijke stoep van de school voor speciaal onderwijs naar het gebouw verderop waar therapie wordt gegeven. Tijdens stagedagen ben ik tegenwoordig al gewend aan het feit dat alles hier op z'n elfendertigst gaat. Tranquilo tranquilo... Mensen kunnen gerust een uurtje later verschijnen bij een afspraak, niet komen, er kan opeens iets tussenkomen, etc. Ze benoemen dit overigens zelf als flexibel, ik zat meer te denken aan ongeorganiseerd haha. Flauwekul natuurlijk alles heeft z'n voordeel.

Ik vind het mooi geweest voor zo'n eerste reis/stageverslag, ik brei er een eind aan. Net fanatiek wezen mountainbiken met mijn vader hier en vervolgens een uur de heupjes losgegooid tijdens de aerobics les met Julie en mijn moeder. Tijd voor een douch, tijd voor een bak koffie en tijd om te gaan slapen in mijn te kleine bedje (of ik ben te lang).

Hasta pronto!

  • 30 September 2016 - 07:01

    Joop:

    Leuk te lezen!
    Ook al een rugbyclub ontdekt daar?

  • 30 September 2016 - 07:11

    Anneriek Meijer:

    Poekkie!! Wat leuk om te lezen zeg

  • 30 September 2016 - 11:30

    Roos Stonebridge:

    Oeeeeee zo leuk puckerd! Naast het overheerlijke eten ben je ook nog fanatiek aan het sporten zo te lezen. Balans noemen we dat ^^ ENJOY!!! Liefs vanuit Bangkok

  • 30 September 2016 - 13:52

    Ciska:

    Hoi Puck,super leuk dat je op deze manier verslag van je stage reis doet

  • 30 September 2016 - 13:55

    Jenneke Van Sleen :

    Hahaha Puck wat een geweldig verslag. Ben nu al benieuwd naar de volgende!! Fijn dat je t daar zo tof hebt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Puck

Actief sinds 30 Sept. 2016
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 4785

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 15 Januari 2017

Stage in Costa Rica

Landen bezocht: